v15.15.0.0 (16-11-15) - Τροποποίηση περιόδου υποβολής Α.Π.Δ. Δ.Χ. και Δ.Π. σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΙΚΑ Ε40/535, κλπ.

Αφορά τα προϊόντα

PYLON HRM

Σας ενημερώνουμε, ότι υπάρχει ήδη διαθέσιμη η νέα έκδοση (ver. 15.15.0.0.) του προγράμματος Pylon HRM, η οποία συνοπτικά περιλαμβάνει όλες τις ακόλουθες αλλαγές: 


Α. ΕΝΟΤΗΤΑ: ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ

1. Τροποποίηση περιόδου υποβολής Α.Π.Δ. Δώρου Χριστουγέννων και Δώρου Πάσχα σύμφωνα με έγγραφο του ΙΚΑ με αριθμό πρωτ. Ε40/535 στις 28.7.2015. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα πάντα με το συγκεκριμένο έγγραφο λόγω της διενέργειας, κατά πάγια διαδικασία, Κεντρικών Ελέγχων Δηλωθέντων Καταβληθέντων (Ε.Δ.Κ.) και για την αποτελεσματικότερη διαχείριση της εν λόγω νέας διαδικασίας πληρωμής τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών, για την ορθή αντιστοίχιση των δηλωθεισών από Α.Π.Δ εισφορών με τις ασφαλιστικές εισφορές που πρέπει να καταβληθούν, η Διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προβαίνει στην αναγκαία αλλαγή της μέχρι σήμερα περιόδου Υποβολής του Δώρου Πάσχα και Δώρου Χριστουγέννων (όπου προβλέπεται) εναρμονίζοντας τα με την ήδη νομοθετημένη υποχρέωση καταβολής τους (Ιούνιο και Φεβρουάριο). 
Κατά συνέπεια, με την Α.Π.Δ. μισθολογικής περιόδου Μαΐου θα πρέπει να υποβάλλεται το Δώρο Πάσχα, με υποχρέωση καταβολής των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών τον Ιούνιο και με την Α.Π.Δ μισθολογικής περιόδου Ιανουαρίου θα πρέπει να υποβάλλεται το Δώρο Χριστουγέννων, παρελθούσης χρήσης, με υποχρέωση καταβολής των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών τον Φεβρουάριο, ώστε η υποχρέωση καταβολής να προκύπτει από την μισθολογική περίοδο υποβολής του. 
Σε περίπτωση αποχώρησης απασχολούμενου που η Α.Π.Δ υποβάλλεται συνήθως σε προγενέστερη περίοδο, για την ολοκλήρωση των ασφαλιστικών υποχρεώσεων του εργοδότη έναντι του απασχολούμενου εφόσον ο εργοδότης επιθυμεί να προβεί στην ολοκλήρωση της υποβολής των Α.Π.Δ για το Δ.Π και Δ.Χ. πριν την καθορισμένη περίοδο (ΜΑΙΟ και ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ) θα πρέπει οι ασφαλιστικές εισφορές να καταβάλλονται και κατά την αντίστοιχη υποχρέωση καταβολής του μήνα υποβολής, με τις ασφαλιστικές εισφορές του μήνα υποβολής. 
Ως έναρξη εφαρμογής της ανωτέρω τροποποίησης στην υποβολή των Α.Π.Δ θα είναι το Δ.Χ/2015 ενώ η έναρξη εφαρμογής για την καταβολή των τρεχουσών εισφορών με ταυτότητα πληρωμής θα ανακοινωθεί με νεότερο έγγραφο.
Για την υλοποίηση των παραπάνω στην εφαρμογή δημιουργήθηκε ένα νέο πεδίο «Ημερομηνία Υποβολής ΑΠΔ». Το πεδίο αυτό βρίσκεται στην φόρμα υπολογισμού μισθοδοσίας και είναι ορατό για τις περιόδους Δώρο Πάσχα και Δώρου Χριστουγέννων. Τέλος, ενσωματώθηκε και στην φόρμα της Μαζικής Εισαγωγής Σταθερών Στοιχείων για την μαζική μεταβολή της στις περιόδους των δώρων.

2. Νέα δυνατότητα Οριστικοποίησης / Αποριστικοποίησης των αποθηκευμένων ΑΠΔ. Πιο αναλυτικά στην φόρμα των αποθηκευμένων ΑΠΔ από menu / Εκτυπώσεις / Ασφαλιστικές / ΑΠΔ ενσωματώθηκαν τα buttons Οριστικοποίηση ΑΠΔ και Αποριστικοποίηση ΑΠΔ. Μέσω αυτών των buttons δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη να «κλειδώνει» και να «ξεκλειδώνει» τις αποθηκευμένες ΑΠΔ έτσι ώστε να μην μπορούν να μεταβληθούν. Οι  συγκεκριμένες λειτουργίες μπήκαν και σαν δικαιώματα στην Διαχείριση Χρήστη στην Ενότητα Εκτυπώσεις, στην Εργασία ΑΠΔ.

3. Δημιουργία νέας ειδικής κατηγορίας «Μέλη Δ.Σ. – Κάτοικος Εξωτερικού» για την κάλυψη Μελών Δ.Σ. που δεν έχουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα. Πιο αναλυτικά στο πεδίο «Τύπος Ειδικής Κατηγορίας» στο tab Εργασιακά της καρτέλας εργαζομένων ενσωματώθηκε η παραπάνω νέα τιμή. Σύμφωνα με το Ν.4172/2013 άρθρο 20 η νέα αυτή κατηγορία αφορά φορολογούμενους που δεν έχουν τη φορολογική κατοικία τους στην Ελλάδα και επομένως δεν δικαιούνται τις μειώσεις φόρου, εκτός εάν: διατηρούν τη φορολογική τους κατοικία σε άλλο κράτος - μέλος της Ε.Ε. ή του Ε. Ο. Χ. και,
α) τουλάχιστον το ενενήντα τοις εκατό (90%) του παγκόσμιου εισοδήματός τους αποκτάται στην Ελλάδα ή
β) αποδεικνύουν ότι το φορολογητέο εισόδημά τους είναι τόσο χαμηλό ώστε θα δικαιούνταν της μείωσης του φόρου δυνάμει της φορολογικής νομοθεσίας του κράτους της κατοικίας τους.

4. Βελτιστοποίηση της Απόδειξης Πληρωμής με την ενσωμάτωση νέας παραμέτρου «Απόδειξη πληρωμής αμοιβών ΔΣ» στην φόρμα επιλογών της εκτύπωσης στο tab Επιπλέον Φίλτρα/Παράμετροι. Πιο αναλυτικά με την συγκεκριμένη παράμετρο και μόνο για εργαζόμενους που στην καρτέλα τους έχουν χαρακτηριστεί Μέλη Δ.Σ. διαφοροποιείται σε σχέση με τους υπόλοιπους εργαζομένους. Για παράδειγμα στο πάνω μέρος της απόδειξης πληρωμής εμφανίζεται το λεκτικό «ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΑΜΟΙΒΩΝ Δ.Σ.» και από κάτω το λεκτικό «(περ. δ' της παρ. 2 του άρθρου 12 του Ν.4172/2013(ΦΕΚ 167 Α)». Στο κάτω μέρος της αλλάζουν οι υπογραφές σε «Υπογραφή Προέδρου Δ.Σ.» και «Υπογραφή Μέλους Δ.Σ.» κλπ.

5. Νέα παραμετρική επιλογή του τύπου της ΑΠΔ από την οποία θα αντληθούν τα δεδομένα της «Βεβαίωσης Εργοδότη Συνδεμένη με ΑΠΔ». Πιο αναλυτικά, στην φόρμα επιλογών της εκτύπωσης ενσωματώθηκαν οι επιλογές Όλες, Κανονική και Συμπληρωματική δίνοντας την δυνατότητα στον χρήστη να επιλέξει τον τύπο της ΑΠΔ από τον οποίο επιθυμεί την εμφάνιση των στοιχείων στην βεβαίωση.

6. Νέα παραμετρική επιλογή βελτιστοποίησης της παραμετροποίησης των λογαριασμών του άρθρου γενικής λογιστικής. Πιο αναλυτικά στις Παραμέτρους Προγράμματος στο tab Γενικές ενσωματώθηκε μια νέα παράμετρος «Βελτιστοποίηση Παραμετροποίησης Με Διατήρηση Δεδομένων Που Χρησιμοποιούνται». Με την συγκεκριμένη παράμετρο στην παραμετροποίηση των λογαριασμών του άρθρου γενικής λογιστικής στα tabs Εργοδοτικές Εισφορές και Κρατήσεις διατηρούνται μόνο οι εγγραφές οι οποίες χρησιμοποιούνται στις καρτέλες και περιόδους ανά εταιρία ενώ οι υπόλοιπες εγγραφές αποθηκεύονται σε διαφορετικούς backup πίνακες. 
ΠΡΟΣΟΧΗ η διάρκεια της 1ης ενημέρωσης λογαριασμών μετά την επιλογή της παραμέτρου θα είναι μεγαλύτερη από την συνηθισμένη εξαιτίας των απαραίτητων ελέγχων που απαιτούνται να γίνουν για τα ταμεία σε  καρτέλες και περιόδους.
Προτείνεται μετά την εκτέλεση της ενημέρωσης λογαριασμών να πραγματοποιήσετε «Ανακατασκευή Indexes» από menu / Συντήρηση / Service. Κατά την εκτέλεση της ανακατασκευής συνίσταται να μην είναι κανένας χρήστης στην εφαρμογή.
Μετά την εκτέλεση των παραπάνω, βελτιστοποιείται η ταχύτητα ανοίγματος της φόρμας των παραμέτρων των λογαριασμών γενικής λογιστικής καθώς της εκτύπωσης και εξαγωγής του λογιστικού άρθρου κατά 30% (και έως 80% περίπου σε κάποιες εταιρίες ανάλογα με τον αριθμό υποκαταστημάτων – τμημάτων).


7. Ενσωμάτωση νέων δικαιωμάτων θέασης στην Διαχείριση Χρηστών στην ενότητα της Διαχείρισης Ανταμοιβών. Πιο αναλυτικά στην διαχείριση των δικαιωμάτων των χρηστών για την ενότητα του HRM και συγκεκριμένα για την εργασία Διαχείριση Ανταμοιβών ενσωματώθηκαν τα κάτωθι δικαιώματα θέασης:
   • Ιστορικότητα Μισθού
   • Μαζικές Μεταβολές ΦΜΥ- Μισθού
   • Μισθολογική Εξέλιξη
   • Παροχές
   • Μαζική εισαγωγή Παροχών
   • Μαζική μεταβολή παροχών
   • Εισφορές Ιδιωτικής ασφάλισης
   • Κατάσταση εισφορών υπέρ ταμείων
   • Δάνεια απόδοση λογαριασμού
   • Αναλυτική κατάσταση δανείων
   • Κατάσταση δανείου εργαζομένου
   • Κατάσταση Ελέγχου Δανείου
   • Εισαγωγή-Εξαγωγή αρχείου ΤΤ

8. Βελτιστοποίηση του Ειδικού Βιβλίου Υπερωριών με την ενσωμάτωση νέας παραμέτρου «Με Εμφάνιση Εργαζομένων» για την περίπτωση εκτύπωσης κενού βιβλίου υπερωριών. Πιο αναλυτικά μέσω της παραπάνω νέας παραμέτρου δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη, στην περίπτωση εκτύπωσης κενού βιβλίου υπερωριών να επιλέξει την εμφάνιση συγκεκριμένων ή ακόμα και όλων των εργαζομένων. Τέλος, από την εκτύπωση εξαιρούνται οι εργαζόμενοι που στην καρτέλα και συγκεκριμένα στο tab Εργασιακά έχουν χαρακτηριστεί «Μέλη ΔΣ».

9. Ενσωμάτωση των Επιπλέον Διαβαθμίσεων στην λίστα των διαθέσιμων πεδίων των εκτυπώσεων «Σχεδίαση Εκτυπώσεων» και «Σχεδίαση Εκτυπώσεων με Προετοιμασία».

10. Βελτιστοποίηση της εκτύπωσης «Σύμβαση Εργασίας» (ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΟΡΩΝ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ) με την ενσωμάτωση του λεκτικού «Ωρομίσθιο» μετά την εμφάνιση των λεκτικών Μισθός ή Ημερομίσθιο.

11. Βελτιστοποίηση της φόρμας επιλογών της εκτύπωσης «Συγκεντρωτική Κατάσταση Στοιχείων» με την ενσωμάτωση των περιόδων του χρήστη στην φόρμα επιλογής συγκεκριμένων περιόδων η οποία εμφανίζεται με την επιλογή διαστήματος Από – Έως.


12. Βελτιστοποίηση του Αρχείου Καταγραφής Εργασιών με την καταγραφή των μεταβολών της παραμετροποίησης των αποδοχών και της ενσωμάτωσης της Θέσης Εργασίας ως κριτήριο αναζήτησης. Πιο αναλυτικά ενσωματώθηκαν δύο νέες επιλογές «Αποδοχές» και «Αποδοχές ανά Εταιρία» οι οποίες είναι ορατές όταν στο πεδίο Κριτήριο επιλεχθεί η τιμή Πίνακας. Με τις συγκεκριμένες επιλογές ο χρήστης μπορεί να ενημερωθεί για όλες τις μεταβολές που έγιναν στην παραμετροποίηση των αποδοχών και συγκεκριμένα από menu / Παράμετροι / Ορισμός Κύριων Αρχείων / Αποδοχές.
Επιπλέον στο πεδίο Κριτήριο ενσωματώθηκε η τιμή Θέση Εργασίας μέσω της οποίας δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη να φιλτράρει τις μεταβολές που αποθηκεύονται στο αρχείο καταγραφής για συγκεκριμένη θέση εργασίας.

13. Βελτιστοποίηση της φόρμας «Υπέρβασης Ορίου Χρηστών» με την εμφάνιση των χρηστών που είναι συνδεμένοι στην βάση δεδομένων και υπερβαίνουν το όριο του αριθμού χρηστών.



Β. ΕΝΟΤΗΤΑ: ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ

1. Βελτιστοποίηση της Απόδειξης Πληρωμής με την ενσωμάτωση νέας παραμέτρου «Εμφάνιση Υπόλοιπου Παροχής». Πιο αναλυτικά στην φόρμα επιλογών της εκτύπωσης Απόδειξη Πληρωμής από Menu / ΝΠΔΔ/ΝΠΙΔ / Μισθοδοσία στο Tab Επιπλέον φίλτρα / Παράμετροι ενσωματώθηκε η παραπάνω νέα παράμετρος μέσω της οποίας δίνεται η δυνατότητα εμφάνισης του υπολοίπου ποσού μιας παροχής (δανείου).

2. Βελτιστοποίηση της εκτύπωσης «Συγκεντρωτική Κατάσταση (Δ24)» με την δυνατότητα της παραμετρικής επιλογής εμφάνισης των Κωδικών ΕΑΠ και την ξεχωριστή εμφάνιση του συνόλου αποδοχών και των εργοδοτικών εισφορών. Πιο αναλυτικά στην φόρμα επιλογών της εξαγωγής του αρχείου για την ΕΑΠ ενσωματώθηκε ένα νέο tab που λέγεται «Παράμετροι». Σ’ αυτό το tab ενσωματώθηκαν δύο νέοι παράμετροι «Εμφάνιση Κωδ. ΕΑΠ» και «Εμφάνιση Συνόλου Αποδοχών και Εργοδ. Εισφορών». Με την 1η παράμετρο στην εκτύπωση εμφανίζονται οι κωδικοί της ΕΑΠ αντί των ΚΑΕ ενώ με την 2η γίνεται η ξεχωριστή εμφάνιση των συνόλων αποδοχών και των εργοδοτικών εισφορών.



Γ. ΕΝΟΤΗΤΑ: HRM

1. Βελτιστοποίηση του Βιβλίου Αδειών με την δυνατότητα επιλογής του εργαζομένου από φόρμα επιλογής στην περίπτωση νέας εγγραφής στο βιβλίο αδειών. Πιο αναλυτικά στην φόρμα επιλογών του βιβλίου αδειών στην περίπτωση της εισαγωγής νέας εγγραφής στο βιβλίο δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη να επιλέξει τον εργαζόμενο που επιθυμεί να ενσωματωθεί στο βιβλίο.

2. Νέα δυνατότητα μαζικής εισαγωγής ημερών (ασφάλισης-εργασίας-απουσίας) και ωρών (εργασίας-απουσίας) στις περιόδους προκαταβολών. Πιο αναλυτικά στην φόρμα μαζικής εισαγωγής ημερών/ωρών εργασίας από menu / HRM / Διαχείριση Λοιπών Στοιχείων ενσωματώθηκε μια νέα παράμετρος «Περίοδοι Προκαταβολών» πάνω από την λίστα των περιόδων. Μέσω αυτής της παραμέτρου δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη να εισάγει μαζικά ημέρες και ώρες στις περιόδους προκαταβολών ανά εργαζόμενο.

3. Βελτιστοποίηση της ενότητας «Υγιεινή και Ασφάλεια» με την δυνατότητα εκτύπωσης των ερωτηματολογίων ανά εργαζόμενο μέσα από την φόρμα της Συμπλήρωσης Ερωτηματολογίου. Πιο αναλυτικά μέσα από την παραπάνω φόρμα ενσωματώθηκε το button της εκτύπωσης δίνοντας την δυνατότητα στον χρήστη, εκτύπωσης των ερωτηματολογίων για έναν ή περισσότερους εργαζόμενους (επιλογή εργαζομένων με Ctrl ή Shift) ή ακόμα και όλους μέσω του button Επιλογή Όλων (στο κάτω μέρος της φόρμας).

4. Βελτιστοποίηση της ενότητας «Κουπόνια» με την ενσωμάτωση του φίλτρου Υποκατάστημα στην φόρμα επιλογών των εργαζομένων.