v16.12.0.0 (21-12-16) - Κατάργηση του Ημερήσιου Πλαφόν στους παλιούς ασφαλισμένους (πριν το ’93) σύμφωνα με το Ν.4387/2016 άρθρο 38 παρ.2 με ισχύει από 1/1/2017, κλπ.

Αφορά τα προϊόντα

PYLON HRM

Σας ενημερώνουμε, ότι υπάρχει ήδη διαθέσιμη η νέα έκδοση (ver. 16.12.0.0.) του προγράμματος Pylon HRM.


Α ΕΝΟΤΗΤΑ: ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ


1.    Κατάργηση του Ημερήσιου Πλαφόν στους παλιούς ασφαλισμένους (πριν το ’93) σύμφωνα με το Ν.4387/2016 άρθρο 38 παρ.2 με ισχύει από 1/1/2017. Πιο αναλυτικά, στο Ν.4387/2016 (που ουσιαστικά αποτελεί και το καταστατικό του ΕΦΚΑ) και συγκεκριμένα στο άρθρο 38 παρ.2 αναφέρει ότι: «Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών, συνίσταται στο δεκαπλάσιο του ποσού που αντιστοιχεί στον εκάστοτε προβλεπόμενο κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού, και σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος διατάξεις, το δεκαπλάσιο του ποσού που αντιστοιχεί στο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.»
Ομοίως και στην εγκύκλιο 34 με θέμα: «Γνωστοποίηση των διατάξεων της παρ.2 του άρθρου 38 του Ν.4387/2016 » και 43 του ΙΚΑ και το έγγραφο 175199/18.11.2016 του ΕΤΕΑ από 1/1/2017 αναφέρεται το ανώτατο όριο ανέρχεται στο ποσό των 5.860,80.
Σε όλα τα αναφερόμενα δεν γίνεται καμία αναφορά σε ότι αφορά την διατήρηση του ημερήσιου πλαφόν για τους παλαιούς ασφαλισμένους (πριν το ’93) όπως αυτό ορίζονταν από το ΙΚΑ στην σχετική εγκύκλιο 13/2013 κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Ν.4093/2012.  
Συνεπάγεται ότι τόσο για τους «νέους» όσο και για τους «παλαιούς» εργαζόμενους το ανώτατο όριο των κατά μήνα ασφαλιστέων αποδοχών ανέρχεται από 1/1/2017 σε 5.860,80.

2.    Βελτιστοποίηση των περιόδων Αναδρομικών Αποδοχών με την ενσωμάτωση νέων παραμέτρων. Πιο αναλυτικά στις περιόδους αναδρομικών προστέθηκαν τρεις νέες ενέργειες στην λίστα των προς αναδρομή περιόδων:
•    «Νέος Νόμ.», ο χρήστης μπορεί να μεταβάλει τον Νόμιμο μισθό με το οποίο θα υπολογιστεί η περίοδος προς αναδρομή.
•    «Παραμ.»,  στις Παραμέτρους Αναδρομικών Αποδοχών στο tab «Πρόσθετες Αποδοχές» ο χρήστης μπορεί να δηλώσει για τις πρόσθετες αποδοχές το νέο ποσό το οποίο θα υπολογιστεί η περίοδος προς αναδρομή. Για παράδειγμα, αν επιλεγεί μία πρόσθετη αποδοχή με Παλιό Ποσό = 100€ και το Νέο Ποσό = 150€ τότε κατά τον υπολογισμό των αναδρομικών αποδοχών θα υπολογιστεί για τη συγκεκριμένη αποδοχή ποσό = 50€.
•    «Παραμ.», στις Παραμέτρους Αναδρομικών Αποδοχών στο tab «Υπερ./Προσαυξ. Χρήστη», ο χρήστης μπορεί να δηλώσει για τις υπερωρίες και τις προσαυξήσεις χρήστη το νέο ποσοστό το οποίο θα υπολογιστεί η περίοδος προς αναδρομή. Για παράδειγμα, αν επιλεγεί μία προσαύξηση χρήστη με Παλιό Ποσοστό =50% και το Νέο Ποσοστό =80% τότε κατά τον υπολογισμό των αναδρομικών αποδοχών η προσαύξηση χρήστη θα υπολογιστεί ως «Ωρομίσθιο * ώρες * 80%».

3.    Νέα δυνατότητα εξαγωγής των βεβαιώσεων αποδοχών σε pdf αρχεία ανά εργαζόμενο. Συγκεκριμένα στις βεβαιώσεις αποδοχών από menu/ Εκτυπώσεις/ Λογιστικές/ Βεβαιώσεις  και με την επιλογή του button «Επιπλέον Ενέργειες» ενσωματώθηκε το νέο tab «Παράμετροι Εξαγωγής». Στο νέο αυτό tab δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη να παραμετροποιήσει το όνομα των εξαγόμενων αρχείων με βάση τα διαθέσιμα πεδία, τον χαρακτήρα διαχωρισμού και να ορίσει τον φάκελο εξαγωγής αυτών. Τέλος, με την επιλογή "Εξαγωγή σε PDF/Εργαζόμενο" πραγματοποιείται η εξαγωγή για τους επιλεγμένους εργαζόμενους.

4.    Βελτιστοποίηση της φόρμας ελέγχου/μεταβολής των «Βεβαιώσεων Αμοιβών από Επιχειρηματική Δραστηριότητα». Πιο αναλυτικά, στην φόρμα που εμφανίζεται με το Button «Έλεγχος/Μεταβολή» έγινε:
•    αντικατάσταση της λίστας εμφάνισης των εργαζομένων με νέα η οποία δίνει την δυνατότητα φιλτραρίσματος (μονής ή πολλαπλής επιλογής),
•    δυνατότητα επιλογής των πεδίων που θα εμφανίζονται στη λίστα μέσω του συμβόλου (*) που υπάρχει στην γωνία, πάνω αριστερά της λίστας
•    εξαγωγή αρχείου Excel μέσω του button «Εξαγωγή» σε πιο καλή επεξεργάσιμη μορφή για τον καλύτερο έλεγχο των δεδομένων
•    ενσωμάτωση της στήλης ΑΜΚΑ.

5.    Τροποποίηση του txt αρχείου SEPA της τράπεζας CITIBANK σύμφωνα με οδηγίες της τράπεζας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την τράπεζα το πεδίο «purpose of transaction code» θα πρέπει να ενημερώνεται πλέον με την τιμή SALA.

6.    Νέα δυνατότητα εισαγωγής πρότυπων καρτελών εργαζομένων. Πιο αναλυτικά, στην φόρμα της λίστας εργαζομένων ενσωματώθηκε ένα νέο button που λέγεται «Πρότυπες Καρτέλες Εργαζομένων». Με το button αυτό ανοίγει φόρμα στην οποία ο χρήστης μπορεί να δημιουργήσει όσες πρότυπες καρτέλες επιθυμεί έτσι ώστε να τις χρησιμοποιήσει στην διαδικασία αντιγραφής για την δημιουργία νέων κανονικών καρτελών. Για παράδειγμα μπορεί να εισάγει μια πρότυπη καρτέλα για εργαζόμενους μερικής απασχόλησης π.χ. 4ωρης απασχόλησης με όλη την παραμετροποίηση της μερικής απασχόλησης όπως την θέλει έτσι ώστε κατά την δημιουργία μιας νέας κανονικής καρτέλας με τα παραπάνω στοιχεία να μπορεί να κάνει αντιγραφή από την συγκεκριμένη πρότυπη αλλάζοντας μόνο τα υπόλοιπα σταθερά στοιχεία. Με την ίδια λογική θα μπορούσαν να ετοιμαστούν πρότυπες καρτέλες για όλα τα είδη απασχόλησης έμμισθο, ημερομίσθιο, ωρομίσθιο, πλήρης, μερικής 2ωρης, 3ωρης, 4ωρης κοκ απασχόλησης, ανάλογα με τον τρόπο υπολογισμού των προσαυξήσεων, των υπερωριών κλπ και ανάλογα με τα είδη που απασχολεί η κάθε εταιρία.

7.    Βελτιστοποίηση της εκτύπωσης Μισθοδοτική Κατάσταση με την ενσωμάτωση νέας παραμέτρου «Αρίθμηση ανά τμήμα απασχόλησης». Πιο αναλυτικά στην φόρμα επιλογών της εκτύπωσης στο tab Επιπλέον Παράμεροι ενσωματώθηκε η παραπάνω νέα παράμετρος η οποία ενεργοποιείται μόνο με την επιλογή «Εκτύπωση ανά Τμήμα Απασχόλησης». Με τη νέα παράμετρο εμφανίζεται στην εκτύπωση η αρίθμηση των εργαζομένων ανά τμήμα απασχόλησης.

8.    Βελτιστοποίηση της Αναλυτικής Μισθοδοτικής Κατάστασης με την ενσωμάτωση των επιπλέον διαβαθμίσεων στην λίστα των διαθέσιμων πεδίων στο tab Επιπλέον Παράμετροι της φόρμας επιλογών.



Β ΕΝΟΤΗΤΑ: ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ

1.    Τροποποίηση καταβολής του Επιδόματος Βιβλιοθήκης σύμφωνα με το έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Εσόδων με αρ. πρωτ. ΔΕΑΦΑ 1064795 ΕΞ 2015 στις 11/5/2015. Πιο αναλυτικά σύμφωνα με το παραπάνω έγγραφο σας γνωρίζουμε τα εξής:
1. Σύμφωνα με το Σ.τ.Ε. (Απόφαση Ολομέλειας 29/2014), η συγκεκριμένη οικονομική παροχή που προβλέπεται στο άρθρο 12 παρ. 13 Ν. 3052/2002 έχει αποζημιωτικό χαρακτήρα και δίνεται για την κάλυψη δαπανών. Επίσης, δεν αποτελεί φορολογητέο εισόδημα σύμφωνα με τα όσα ορίζει το άρθρο 78, παρ.1 του Συντάγματος και το άρθρο 4, παρ.1 του Ν. 2238/1994. Ως εκ τούτου, δεν χρησιμοποιείται για την κάλυψη αντικειμενικών δαπανών και δεν αναγράφεται στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος.
2. Τα οριζόμενα στην ΠΟΛ. 1234/2014 έχουν εφαρμογή σε όσες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων – λειτουργών λάμβαναν ως 31/12/2013 την οικονομική παροχή για δημιουργία και διαρκή ενημέρωση βιβλιοθήκης, καθώς και για τη συμμετοχή σε επιστημονικά συνέδρια.
3. Τα οριζόμενα στην ΠΟΛ. 1234/2014 ισχύουν και για υπαλλήλους που καθ΄ ον χρόνο μισθοδοτούνταν από φορείς του Δημοσίου βάσει του Ν.3205/2003, λάμβαναν έως 31/12/2013 την οικονομική παροχή για δημιουργία και διαρκή ενημέρωση βιβλιοθήκης, καθώς και για τη συμμετοχή σε επιστημονικά συνέδρια.
4. Περαιτέρω, η ανωτέρω φορολογική μεταχείριση της εν λόγω παροχής, είναι όμοια και για τις καταβολές που πραγματοποιούνται από 01/01/2014 και μετά, δεδομένου ότι, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρ. 1 της παρούσας, δεν αποτελεί φορολογητέο εισόδημα κατά την έννοια του άρθρου 78 παρ.1 του Σ, κατά την οριστική κρίση της ΣτΕ (ολομ.) 29/2014.
Για όλα τα παραπάνω πραγματοποιήθηκε αλλαγή ώστε στις βεβαιώσεις αποδοχών το ποσό αυτό που αντιστοιχεί στο επίδομα βιβλιοθήκης να μην συμπεριλαμβάνεται στις ακαθάριστες αποδοχές οι οποίες φορολογούνται αλλά να απεικονίζεται χωριστά στις μη φορολογήσιμες αποδοχές με την ονομασία Πάγια Αποζημίωση (Επίδομα Βιβλιοθήκης) χωρίς κρατήσεις και ποσό φόρου εφόσον δεν φορολογείται. Αντίστοιχα με τον ίδιο τρόπο απεικονίζεται και στο αρχείο των βεβαιώσεων αποδοχών δηλαδή δεν  συμπεριλαμβάνεται στις ακαθάριστες αποδοχές του κωδικού 1 τακτικές αποδοχές αλλά απεικονίζεται σε ξεχωριστή εγγραφή με κωδικό αποδοχών 48.


Γ ΕΝΟΤΗΤΑ: HRM

1.    Νέα δυνατότητα εκτύπωσης κενού βιβλίου αδειών με επιπλέον επιλογή εμφάνισης μόνο των ονομάτων των εργαζομένων. Πιο αναλυτικά, στη φόρμα επιλογών της εκτύπωσης προστέθηκε η παραμετρική επιλογή «Εκτύπωση Κενού Βιβλίου Αδειών» με την οποία εκτυπώνεται το Βιβλίο Αδειών κενό . Επιπλέον, ενσωματώθηκε η επιλογή «Εμφάνιση Εργαζομένων» με την οποία στο κενό βιβλίο αδειών εμφανίζονται μόνο τα Ονοματεπώνυμα των εργαζομένων που έχουν έστω και μία υπολογισμένη μισθοδοσία μέσα στο διάστημα που έχει οριστεί στη φόρμα.  Τέλος τροποποιήθηκε η παραμετρική επιλογή Παρατηρήσεις με την οποία πλέον εμφανίζονται οι παρατηρήσεις που εισάγει ο χρήστης στο αντίστοιχο πεδίο των καταχωρημένων αδειών στην περίοδο. Ενώ για την εμφάνιση του τύπου αδειών ενσωματώθηκε αντίστοιχη παραμετρική επιλογή.

2.    Νέα δυνατότητα παρακολούθησης εξόφλησης πληρωτέου ποσού για κάθε εργαζόμενο. Πιο αναλυτικά, από menu/ HRM ενσωματώθηκε μια νέα επιλογή που λέγεται «Διαχείριση Καρτέλας Πληρωμών εργαζομένων». Μέσω της νέας αυτής επιλογής ανοίγει μια νέα φόρμα στην οποία κατά την οριστικοποίηση περιόδου μεταφέρεται το πληρωτέο της περιόδου για κάθε εργαζόμενο ως χρέωση, με ημερομηνία κίνησης την ημερομηνία υπολογισμού της περιόδου και αιτιολογία την περιγραφή της περιόδου. Στην συγκεκριμένη φόρμα ο χρήστης έχει την δυνατότητα να εισάγει, τα ποσά που εξοφλεί ανά εργαζόμενο ως πίστωση, με ημερομηνία εξόφλησης και αιτιολογία. Με τη συγκεκριμένη διαχείριση παρακολουθείται το υπόλοιπο του πληρωτέου για κάθε εργαζόμενο μέσα από την εφαρμογή της μισθοδοσίας, σε ανεξάρτητο όμως υποσύστημα. Η καρτέλα πληρωμών εργαζομένων είναι δυνατόν να εκτυπωθεί ή να εξαχθεί σε αρχείο excel, για περαιτέρω επεξεργασία. Βασική προϋπόθεση χρήσης της παραπάνω φόρμας είναι η επιλογή της παραμέτρου «Διαχείριση Καρτέλας Πληρωμών εργαζομένων» στις παραμέτρους εταιριών.

3.    Νέα δυνατότητα μαζικής ενημέρωσης στοιχείων περιόδου, προσαυξήσεων, υπερωριών, πρόσθετων αποδοχών και προσαυξήσεων - υπερωριών του χρήστη.
Πιο αναλυτικά από menu/ HRM/ Διαχείριση Λοιπών Στοιχείων ενσωματώθηκε μια νέα επιλογή που λέγεται  «Συγκεντρωτική Καταχώρηση Στοιχείων». Μέσω της νέας αυτής επιλογής ανοίγει μια φόρμα στην οποία εμφανίζονται εργαζόμενοι που ΔΕΝ έχουν οριστικοποιημένη περίοδο. Στην φόρμα ενσωματώθηκε ένα button «Παράμετροι» μέσω του οποίου ο χρήστης μπορεί να επιλέξει τα στοιχεία που θα εμφανιστούν στην λίστα για την μαζική διαχείριση – ενημέρωση. Στο κάτω μέρος της φόρμας υπάρχουν τα buttons
•    Εξαγωγή για την εξαγωγή της λίστας εργαζομένων σε excel,
•    Αντιγραφή από περίοδο για την δυνατότητα αντιγραφής στοιχείων από οποιαδήποτε άλλη περίοδο στην επιλεγμένη,
•    Αντιγραφή Γραμμής για την δυνατότητα αντιγραφής στοιχείων από έναν επιλεγμένο εργαζόμενο στους υπόλοιπους επιλεγμένους,
•    Ακύρωση Αλλαγών και
•    Ενημέρωση για την μεταφορά των στοιχείων στην περίοδο.

4.    Βελτιστοποίηση της Διαχείρισης Προβλέψεων Σεναρίων με την ενσωμάτωση νέου φίλτρου. Πιο αναλυτικά, στην φόρμα της διαχείρισης προβλέψεων σεναρίων από menu/ HRM/ Σύστημα Οργάνωσης Προϋπολογισμών ενσωματώθηκε το φίλτρο «Κέντρο Κόστους».
Η παραπάνω φόρμα διατίθεται με το module Προβλέψεις-Αντιλογισμοί