Τα πρακτικά ζητήματα της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και οι πλέον ολοκληρωμένες λύσεις που προσφέρει η Epsilon HR

Βασίλης Πρασσάς | TA NEA | Ιούλιος 2022

Από τα ξημερώματα της 1ης Ιουλίου 2022, το νέο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ εγκαινίασε την εφαρμογή του νέου μέτρου της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, της πλέον σημαίνουσας μεταρρύθμισης για την Προστασία της Εργασίας. Περισσότεροι από 120.000 εργαζόμενοι των επιχειρήσεων της πρώτης φάσης εφαρμογής του νέου μέτρου (τράπεζες και σούπερ μάρκετ άνω των 250 εργαζομένων) αναμένονται να ‘αποστείλουν’ στο ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ ηλεκτρονικά την ώρα έναρξης και της λήξης της εργασίας τους. Το μέτρο σταδιακά θα εφαρμοστεί στο σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας με στόχο εντός του 2023 να υπάρχει πλήρης και άμεση εικόνα, σε καθημερινή βάση, της απασχόλησης του συνόλου των εργαζομένων στην Ελλάδα.



Το δηλωθέν Ψηφιακό Ωράριο θα αντιπαραβάλλεται με τον Πραγματικό Χρόνο Εργασίας που θα καταγράφεται καθημερινά στα πλαίσια εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας. Όλες οι πληροφορίες θα είναι διαθέσιμες στις ελεγκτικές αρχές που θα πραγματοποιούν επιτόπιους ελέγχους για την διαπίστωση τυχόν παρατυπιών. Τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται θα είναι ιδιαιτέρως τσουχτερά, κυρώσεις ωστόσο δεν θα υπάρξουν για το πρώτο δίμηνο εφαρμογής.

Η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας αποτελεί ένα φιλόδοξο εγχείρημα το οποίο εν πρώτοις δείχνει ότι θα επιφέρει σημαντικό διαχειριστικό βάρος για τις επιχειρήσεις και τους λογιστές, καθώς είναι καθολικό και θα αφορά πλέον την καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων. Τα πρακτικά ζητήματα είναι πολλά, ξεκινώντας από την υποχρέωση που έχει ο ίδιος ο εργαζόμενος για την σήμανση έναρξης και λήξης της εργασίας του, μέχρι την διαχείριση καθημερινών θεμάτων που θα προκύπτουν λόγω αποκλίσεων του πραγματικού χρόνου απασχόλησης από τον δηλωθέντα (πως θα χειρίζεται ο εργοδότης μια πρόωρη προσέλευση ή μια ‘ορφανή’ κίνηση όπου υπάρχει δηλωμένη μόνο έναρξη). Δημιουργείται, επιπρόσθετα, η ανάγκη για την συνεχή τεκμηρίωση των αποκλίσεων εκ μέρους του εργοδότη, καθώς και της διαχείρισης των άμεσων επιπτώσεων στην μισθοδοσία. Υπάρχουν, ωστόσο, και κάποια μειονεκτήματα αναφορικά με την συγκεκριμένη λύση, όπως η περιορισμένη απολογιστική εικόνα που θα έχει ο εργοδότης αναφορικά με τις κινήσεις που αποστέλλονται στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, η έλλειψη της άμεσης συγκριτικής κατάστασης (δηλωθέντα ωράρια σε σχέση με πραγματοποιηθέντα), καθώς και απουσία των αυτοματοποιημένων ειδοποιήσεων για τον έλεγχο της τήρησης του ωραρίου εργαζομένων. H δε ενημέρωση της μισθοδοσίας θα μπορεί να γίνεται μόνον ‘χειροκίνητα’ και εκ των υστέρων. Συνεπώς, δεν είναι τυχαίο ότι και η σύσταση του Υπουργείου είναι η χρήση ενός συστήματος ωρομέτρησης που απαρτίζεται από το λογισμικό (υποσύστημα ή επέκταση ενός ευρύτερου συστήματος Διαχείρισης Μισθοδοσίας & Ανθρώπινου Δυναμικού) και τον εξοπλισμό καταγραφής των κινήσεων (τερματικό ωρομέτρησης ή mobile application ή Self Service Portal με απευθείας διασύνδεση με το λογισμικό).

Τα συστήματα ωρομέτρησης που είναι καταξιωμένα στην αγορά διαθέτουν ήδη τις απαραίτητες λύσεις για κάθε επιχείρηση και αυτόματη διασύνδεση με το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ ώστε να αποστέλλονται σε πραγματικό χρόνο οι κινήσεις των εργαζομένων, παρέχοντας έτσι στις επιχειρήσεις όλα τα απαραίτητα εργαλεία ώστε να εναρμονιστούν ανώδυνα και με ασφάλεια στις απαιτήσεις της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.


Δείτε επίσης

Η τουριστική επιχείρηση της ψηφιακής εποχής

Η τουριστική επιχείρηση της ψηφιακής εποχής

Διαβάστε περισσότερα

Οι «έξυπνες» λύσεις, τα οφέλη και οι αναγκαίες προσαρμογές για τις επιχειρήσεις

Βασιλική Αναγνώστου | Liberal | 2 Νοεμβρίου 2022

Διαβάστε περισσότερα

Ηγέτιδα δύναμη στις εταιρείες τεχνολογίας

Ιωάννης Μίχος | Πρώτο Θέμα | 30 Οκτωβρίου 2022

Διαβάστε περισσότερα